UPPLÄGGET

NMP 22

-programmet omfattar 4 gemensamma avsnitt

  • Avsnitt 1: Köpenhamn, 9-12.11.2015
    Tema: Kundinsikt
  • Avsnitt 2: Oslo, 25-27.1.2016
    Tema: Tjänsteutveckling
  • Avsnitt 3: Helsingfors, 14-16.3.2016
    Tema: Förändringsledarskap i nätverk
  • Avsnitt 4: Stockholm, 30.5-1.6.2016
    Tema: Uppföljning och utvärdering av förändringsarbete

samt 3 förändringsuppdrag som utförs mellan avsnittet som utförs i deltagarens företag.

Avsnitt 1: Köpenhamn, 9-12.11.2015
Tema: Kundinsikt

• en djup förståelse om nuvarande drivkrafter till förändrat beteende hos läsare och företagskunder
• behövlig kunskap om antropologiska metoder för att leda och genomföra utforskning och analys av kundkontexter i det egna företaget

Förändringsuppdrag Kundinsikt: deltagaren verkställer en förändring av arbetssätten i den egna organisationen med stöd av lärcoach från NMP.

Avsnitt 2: Oslo, 25-27.1.2016
Tema: Tjänsteutveckling

• kunskap om att leda och accelerera processer för att utveckla nya tjänster och erbjudanden över funktionsgränserna i mediehuset
• kunskap om organisering och ledning av företagets utvecklingsverksamhet

Förändringsuppdrag Erbjudandeutveckling: deltagaren verkställer en förändring av arbetssätten i den egna organisationen med stöd av lärcoach från NMP.

Avsnitt 3: Helsingfors, 14-16.3.2016
Tema: Förändringsledarskap i nätverk

• insikt om hur den pågående förändringen av arbetets innehåll och organisation förändrar ledarskapet
• insikter och verktyg för agilt, delat ledarskap
• inspiration för personlig utveckling

Förändringsuppdrag Ledarskap: deltagaren verkställer en förändring av arbetssätten i den egna organisationen med stöd av lärcoach från NMP.

Avsnitt 4: Stockholm, 30.5-1.6.2016
Tema: Uppföljning och utvärdering av förändringsarbete

• helhetssyn på företagets strategiska utveckling
• jämförande analys av utvecklingsarbetet som genomförts i företaget under NMP
• utformning av handlingsplan för utvecklingsarbetet

Inför starten av NMP rekommenderar vi en planeringsdiskussion tillsammans med företagsledningen för att skapa samsyn om meningsfulla förändringsuppdrag för deltagaren under programmet.